با پیشرفت چشمگیر فضای مجازی و کسب و کارهای تحت وب، نیاز به تولید محتوا بیش از پیش مهم و ضروری است. درواقع امروزه، محتوا به بخشی جدا نکردنی از کسب و کارها شده و تقریبا هر کسب و کاری به آن وابسته است.

اما تولید محتوا چیست؟

محتوای خوب باعث رونق گرفتن کسب و کار می‌شود که نتیجه آن بالا رفتن سود همان کسب و کار است و منجر به پیشرفت و گسترش کسب و کار می‌شود. البته محتوا باید به صورت مداوم و مقطعی، تولید شود. می‌توان گفت که علم تولید محتوا یک علم بی‌نهایت است و پایان نمی‌پذیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد که تولید محتوا چیست.

درواقع توضیح مناسبی برای اینکه تولید محتوا چیست، نمی‌توان چیست و همه چیز به صورت عملی و تئوری است.

البته تولید محتوا باید به صورت سئو شده باشد تا بالاترین کارایی را برای سایت و تبلیغات شما به ارمغان بیاورد.

ایده مناسب

دسته بندی کردن محصولات برای تولید محتوا، اولین قدمی است که باید برای بالا کشیدن خود و محصولات انجام دهیم. در قدم دوم، لیست کلمات کلیدی مربوط به همان محصولات را تنظیم می‌کنیم و در آخر با استفاده از یک فرد مجرب و متخصص در این زمینه تقاضای کمک و همکاری می‌کنیم تا تمامی محصولات ما به صورت سئو شده، تولید محتوا شوند.

برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، از سایت‌هایی مانند google trends و ubersuggest کمک می‌گیرم تا به راحتی کلمات کلیدی، به راحتی در اختیار ما قرار گیرد.

عنوان مطلب

عنوان مطلب باید کاملا خلاقانه و جذاب باشد تا باعث جذب ترافیک بیشتری برای سایت شود. باید از عنوان‌های تکراری و قدیمی دوری کرد، چراکه تاثیر آنچنانی رو مخاطب نگذاشته و حس خوبی ایجاد نمی‌کند.تولید محتوا چیست

بررسی محتواهای مختلف در سایت‌های دیگر

کلمه کلیدی خود را جستجو کرده و در صفحه اول با بررسی محتوای تمامی سایت‌ها به مشکلات محتوای خود پی ببرید و با الگو گرفتن از همین سایت‌ها، برای بهتر شدن تلاش کنید. در صورت نبود سایت‌ معتبری در جستجوی کلمه کلیدی، کار برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود و با کمی تلاش به صفحه اول خواهید آمد.

نیاز مشتریان

مهم‌ترین اصل در تولید محتوا، در نظر داشتن نیاز مخاطبان و مشتریان است تا مخاطبان بتوانند از محتوای سایت شما به عنوان مرجع استفاده کنند. در صورتی که محتوای شما پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد، مخاطبان شما تبدیل به مشتری خواهند شد.

اصل موضوع

برای موفق بودن در امر تولید محتوا، از جزئیات غافل نشوید و به اصل موضوع اشاره نکنید. جزئیات برای مخاطب بسیار جذاب‌تر است و باید سعی کرد که مقالات سایت، تیتروار گونه نباشد.

محتوای آموزشی

مخاطبان همیشه به دنبال جواب مشکلات روزمره خود در زندگی هستند. شما می‌توانید با تولید محتوای آموزشی، از ترافیک خوب و بالایی برخوردار شوید. البته باید توجه داشت که مطلب باید کامل و متمایز از دیگر مقالات باشد تا مخاطبان بتوانند از آن به عنوان مرجع استفاده کنند.

تکنیک محتوا نویسی

با توجه به قالب موضوع، باید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنیم که یکی از آنها، فونت مناسب است که حس راحتی را در مخاطب ایجاد می‌کند. و حتی کسی که تولید کننده محتوا است باید علم خود را به روز نگه دارد و از جدیدترین روش‌های تولید محتوا مطلع باشد.

سئو محتوا

بعد از تمام شدن تولید محتوای مقاله، باید آن را بازنویسی کنید و چگالی کلمات کلیدی را در آن رعایت کنید و از تمامی تکنیک‌های سئو بهره بگیرید.

علائم نگارشی محتوا

با رعایت کردن نکات نگارشی مانند ویرگول، نقطه و غیره، مخاطبان خود را راضی نگه دارید. این کار نشان دهنده مهارت شما است.

تعداد کلمات محتوا

تعداد کلمات مقاله هرچقدر که بیشتر باشد بهتر است ولی همیشه این طور نیست. تعداد کلمات به کار رفته در تولید مقاله باید متناسب به گستردگی مطلب و همینطور موضوع آن باشد. حداقل کلماتی که می‌توانید به کار ببرید، ۵۰۰ عدد است و بهتر است این مقدار بیشتر از ۴۰۰۰ کلمه نشود.

متا تگ‌ها

متا تگ‌ها بسیار مهم هستند و باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت و متا تگ عنوان بسیار مهم‌تر است. متا تگ عنوان، نشان دهنده ارتباط محتوای شما با سایت است که برای گوگل بسیار مهم است. متا تگ توضیحات نیز فقط برای محتوای ۵۰۰ کلمه‌ای و یا کمتر، ضرورت دارد.

چگالی کلمات کلیدی محتوا

استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی موجب پایین آمدن رتبه سایت شما می‌شود و اندازه کلمات کلیدی باید متناسب با حجم محتوا باشد. میزان استاندارد کلمات کلیدی، ۰.۵ الی ۳ درصد حجم کل محتوا است که باید رعایت شود.

لینک سازی

استفاده از تکنیک لینک سازی داخلی باعث بالا رفتن رتبه گوگل شما می‌شود و این کار نشان دهنده اهمیت آن محتوا در دید گوگل است و گوگل از پایین آمدن رتبه گوگل شما جلوگیری می‌کند.

تولید محتوا چیست

قواعد خوانایی محتوا

اصلی‌ترین بخش تولید محتوا این قسمت است. تمامی پاراگراف‌ها باید کوتاه و کامل باشند و حتما با یک تیتر از همدیگر جدا شده باشند. در اندازه فونت باید دقت کرد تا کسانی که با موبایل خود از سایت بازدید می‌کنند، دچار مشکل نشوند.

هدینگ‌ها نیز باید کاملا مرتب و متناسب با موضوع هرپاراگراف انتخاب شوند. تمامی قواعد نگارشی و تکنیکی، باعث جذابیت متن می‌شوند و نرخ تبدیل سایت شما را بسیار بیشتر می‌کند.

نتیجه گیری

تولید محتوا یک امر بسیار طبیعی و ضروری در دنیای دیجیتال امروزی است و تمامی کسب و کارها به آن نیاز دارند. اما تولید کننده محتوا باید فردی متخصص باشد که بتواند محتوایی در خور، تولید کند و با تکنیک سئو، در بهبود رتبه سایت تاثیر گذار باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.