کارت ویزیت برای افرادی که می‌خواهند خاص باشند، بسیار کاربردی است و آن شخص را از دیگران متمایز می‌کند اما همیشه هم اینطور نیست و باید به نوع کارت ویزیتی که برای خود چاپ می‌کنید، دقت داشته باشید. در ادامه چند نکته کاربردی در مورد طراحی و چاپ کارت ویزیت، گفته خواهد شد.

رنگ طرح

بهتر است از رنگ‌های متنوع در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید و تا جای ممکن از رنگ‌های سفید و خاکستری، دوری کنید. رنگ مورد استفاده در کارت ویزیت باید از نظر علم طراحی با دیگر المان‌های روی کارت، متناسب باشد. این رنگ می‌تواند رنگ سازمانی شرکت یا محل کار شما باشد.

تایپوگرافی

در انتخاب نوع و سایز فونت باید نهایت دقت را داشت و تا جای ممکن از شلوغی پرهیز کرد. همینطور بهتر است از متن‌های کوتاه در طراحی کارت ویزیت استفاده شود و سایز فونت باید به گونه‌ای باشد که در عین سادگی و خوانا بودن، معنا و مفهوم خاصی را به مخاطب انتقال دهند. البته سایز فونتی که نام محل کار و یا شرکت با آن نوشته می‌شود باید از دیگر قسمت‌ها بزرگتر باشد و دیگر قسمت‌ها نیز خوانا باشند.

استفاده از چندنوع فونت با یکدیگر، بسیار روش خوبی برای بالابردن جذابیت کارت است اما باید با ایجاد تعادل در استفاده از انواع مختلف فونت‌ها از هرج و مرج برروی کارت، جلوگیری کرد.

طراحی ظاهر

به مهم‌ترین بخش یک کارت ویزیت رسیدیم. طراحی ظاهر کارت ویزیت باید به صورت خلاقانه وظریف باشد چراکه قسمت اصلی کارت ویزیت باید حاوی اطلاعات مهمی باشد که به صورت خیلی هنرمندانه‌ای در کنار هم چیده شوند و خوانا باشند. طراحی کارت ویزیت باید به گونه‌ای باشد که قسمت‌های مهم در قالب بزرگتری قرار گیرند که توجه مخاطبان را به خود جلب کند ولی درکنار آن باید تناسب اندازه‌ای نیز با دیگر اجزای کارت داشته باشد.

بهتر است که از تمام فضای کارت استفاده کنید و جای خالی‌ای باقی نگذارید. تجربه ثابت کرده‌است که کارت ویزیتی که از طرحی به نسبت بزرگ استفاده که به صورتی که تمام کارت، پوشانده شده است، مخاطبین بیشتری را به خود جذب می‌کند. همینطور طرح کارت ویزیت می‌تواند از طرح‌های شلوغ و بهم ریخته در کنار نظم خاص، استفاده کرد که عمدتا طرح رسمی نیستند.

چاپ

آخرین قسمت طراحی یک کارت ویزیت، چاپ است که باید کاملا به آن مسلط بود تا تمامی زحمات ما در دیگر قسمت‌های طراحی، به هدر نرود و کار بسیار تمیز باشد. بهتر است کسی که متخصص کار با چاپگر است استفاده شود.

-گوشه‌ها

اولین موردی که در قسمت چاپ باید به آن دقت کرد، فاصله نوشته‌های اصلی و طرح‌ها با گوشه‌های کارت است. این فاصله باید نسبت به سایز فونت‌ها و طرح‌ها، تعیین شود و فاصله استانداری تا کنون، توصیف نشده است.

وضوح و فرمت

برای به دست آمدن یک کارت ویزیت با کیفیت و عالی، تمامی شرایط باید در حالت مطلوب باشد. بررسی شود که از حالت RGB استفاده نشود و فقط از حالت‌ها CMYK و PMS استفاده شود. در قدم دوم وضوح و کیفیت تصویر است که نباید کمتر از میزان استاندارد یا ۳۰۰ dpi کمتر باشد. در قدم آخر بهتر است که فایل طراحی اصلی، به صورت PDF ذخیره شود. چراکه فایلPDF از فرمت‌های JPG و TIFF بهتر و گسترده‌تر، پشتیبانی می‌کند.

-اصلاح

تست و بازبینی هر طرحی قبل از اقدام نهایی، بهتر عمل برای جلوگیری از پیش آمدن هراشتباهی و هدر رفت انرژی و سرمایه است. پس باید قبل از اقدام به چاپ طرح نهایی برروی کارت، از نبود هرگونه اشتباه تایپی و اشتباه در طراحی، مطمئمن شد.

کارت ویزیت از بهترین روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن برای کسب و کار و شرکت خود، تبلیغ کرد. کارت ویزیت باعث ایجاد برند خاص در ذهن مخاطبان می‌شود. استفاده از کارت ویزیت باعث تعامل مستقیم مخاطب با خود شما می‌شود. درواقع طرح روی کارت ویزیت، بسیار مهم است. چراکه طرح جذاب مخاطب را به سمت خود جذب می‌کند و مخاطب بیشتر خود عامل تبلیغ است.

همچنین در طراحی و چاپ کارت ویزیت باید بسیار با دقت عمل کرد. طراح باید به صورت ظریف و حرفه‌ای برروی کارت، کار کند و شخصی که با چاپگر کار می‌کند، باید تمامی استانداردهای چاپ را در هنگام چاپ طرح نهایی برروی کارت ویزیت، رعایت کند. انجام با دقت این روش‌ها باعث بوجود آمدن کارت ویزیتی در کلاس حرفه‌ای می‌شود.

مطالب مرتبط

یک نظر در “طراحی کارت ویزیت و اصول آن

  1. سعید گفت:

    ممنون از مطلبتون. قصد دارم برای تبلیغ خدمات لوله بازکنی برچسب برای در و دیوار، یک طرح جدید و متفاوت بزنم که با تبلیغ های رایج لوله بازکنی ها و چاه بازکنی ها فرق داشته باشه. اگر کسی ایده ای داره لطفا منو راهنمایی کنه (seyyed.s71@gmail.com)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.