[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” overlay_strength=”0.3″ column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text]

لوگو ها امروز به ‌عنوان نام و نشان و شناسنامه یک برند و کسب ‌و کار شناخته می‌شوند.  در دنیای پیشرفته امروز که کسب و کارها و خدمات دهندگان از کوچک ‌ترین فرصت ‌ها بهره می‌برند تا بتوانند برای فعالیت خودشان پیشرفت ایجاد کنند؛ طراحی لوگو یکی از زمینه ‌هایی است که می‌تواند در این زمینه بسیار کاربردی باشد. شما با طراحی لوگو در واقع برند و خدمات خود را شناسنامه‌ دار می‌کنید و باعث می‌شوید که افراد برند شما را به ‌عنوان یک برند فعال و معتبر در ذهن خودشان ثبت کنند. توجه نمایید که لوگو ها می‌توانند در سریع‌ ترین زمان توجه کاربر را به سمت شما جلب کنند و باعث شوند که تاثیر نام و نشان و برند شما در ذهن کاربر به‌صورت مثبت ثبت شود.

به طور منطقی، این تأثیرات لحظه‌ای تا حد بسیار زیادی می‌توانند باعث بهبود کسب‌ و کار شما شوند‌. این تأثیرات با خود هیجان بسیار زیادی به‌ همراه دارند و بالاتر رفتن هیجان کاربر هنگام دیدن لوگوی شما می‌تواند انتخاب اتفاقات خوبی را برای شما رقم بزند. لوگو ها دارای انواع مختلفی هستند. شما هنگام طراحی لوگو می‌توانید انواع بسیار مختلف و متفاوت از این نوع را انتخاب کنید. برخی از لوگو ها تنها نماد هستند‌. برخی دیگر ترکیبی از نماد و حروف هستند؛ و برخی دیگر تنها حروف هستند. شما انواع بسیار مختلف و متفاوت از لوگو ها را در طول روز در مکان ‌های بسیار زیادی مشاهده می‌کنید و می‌توانید الهام گرفتن از آن‌ ‌ها به طراحی لوگو ی خودتان در بهترین حالت بپردازید.

نکاتی در رابطه با طراحی لوگو

طراحی لوگو با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

توجه نمایید که اهداف بسیار گسترده و متفاوتی برای طراحی لوگو وجود دارد. شما شاید با طراحی لوگو باعث فروش بیشتر محصولات و ارائه بیشتر خدمات به صورت لحظه ای نشوید، اما به ‌هر حال طراحی لوگو می‌تواند در دراز مدت باعث شناساندن شما به افراد بسیار بیشتری شود. همین موضوع می‌تواند از لحاظ ذهنی برای مخاطبین شما گزینه بسیار مناسبی باشد. اگر شما می‌خواهید که برای طولانی‌ مدت فعالیت داشته باشید و می‌خواهید که برند خودتان را مستحکم ‌تر کنید، استفاده از خدمات طراحی لوگو برای شما یک ضرورت به حساب می‌آید. توجه نمایید لوگو ها باید ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد برند شما را به مخاطبان انتقال دهند. این لوگو ها هستند که می‌توانند باعث شوند که مشتریان با دیدن آن ‌ها یاد خدمات و محصولات شما بیافتند.

لوگو ها می‌توانند در سریع‌ ترین زمان مقدار بسیار زیادی از اطلاعات را به مشتریان شما انتقال دهند. پس شما می‌توانید با استفاده از لگو ها در تبلیغات خودتان در سریع‌ ترین زمان اطلاعات بسیار زیادی را به ذهن مخاطب خودتان انتقال دهید. این‌ موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کسب ‌و کار شما داشته باشد. شما با به یاد آوردن لوگو های برند های مختلف متوجه خواهید شد که اهمیت این لوگو ها تا چه حد می‌باشند و آن ‌ها چگونه توانستند با تثبیت شدن در ذهن شما یک برند را برای همیشه در ذهن شما نگه دارند. همین موضوع و همین مثال می‌تواند هدف و اهمیت طراحی لوگو برای یک برند را نمایان کند و نشان دهد که یک لوگو تا چه حد می‌تواند برای گسترش کسب ‌و کار حیاتی باشد.

طراحی لوگو با چه هدفی صورت می‌گیرد؟انواع مختلف لوگو ها

پیشتر برای شما گفتیم که لوگو ها در انواع مختلف و گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. حال ما می‌خواهیم در این پاراگراف به‌ صورت کلی‌تر برای شما بگوییم که لوگو ها در چه بخش هایی دسته ‌بندی می‌شوند.

نوع اول لوگو ها با نام لوگو های کلاسیک شناخته می‌شوند. لوگو های کلاسیک مانند لوگوی باشگاه پرسپولیس و باشگاه لیورپول می‌توانند جزء لوگو های کلاسیک قرار بگیرند. لوگو هایی بسیار شلوغ هستند و از نوشتار ها و عکس ‌های بسیار زیادی در آن ها استفاده می‌کنند، جزو لوگو های کلاسیک دسته‌ بندی می‌شوند. این لوگو ها بسیار شلوغ و پرجزئیات هستند.

دسته دیگر لوگو ها با نام لوگو های نوشتاری شناخته می‌شوند. در این لوگو ها از یک نوشتار به ‌عنوان لوگو استفاده می‌شود. مواردی مانند آدیداس، نایک، و لوگو های دیگر جزو این دسته از لوگو ها دسته ‌بندی می‌شوند.

نوع دیگر لوگو ها، نماد ها هستند. نماد ها در واقع همان‌ طور که از نام آن‌ ها پیداست لوگو هایی می‌باشند که از هیچ ‌گونه نوشتاری در آن ‌ها استفاده نشده. لوگو های نمادی تنها یک‌ شکل با ترکیب و رنگ خاص دارند که باعث می‌شود شما با دیدن آن لوگو یاد نام یک برند بیفتید. برای مثال لوگوی مک‌دونالد از هیچ نوشتاری استفاده نکرده است. تنها یک نماد خاص برای لوگو انتخاب ‌شده.

لوگو های ترکیبی جز آن دسته از لوگو هایی می‌باشند که هم از نوشتار و هم از نماد در آن ها استفاده شده است. این لوگو های ترکیبی می‌توانند به ‌صورت جداگانه نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع مختلف لوگو ها

نکاتی که هنگام طراحی لوگو باید به آن‌ها دقت شود 

توجه نمایید که فعالیت طراحی لوگو برخلاف ظاهرش فعالیتی بسیار سخت و پیچیده می‌باشد. برای طراحی باید به موارد بسیار زیادی دقت شود و نکات بسیار مهم زیادی در نظر گرفته شود. اگر هر کدام از این نکات نادیده گرفته شوند شکل لوگو به هیچ ‌عنوان به هدف نهایی خودش نخواهد رسید. در طراحی لوگو خلاقیت حرف اول را می‌زند. علاوه‌ بر خلاقیت اصول طراحی نیز بسیار مهم می‌باشند. ترکیب این دو مورد با یکدیگر می‌تواند در نهایت باعث شود که طراحی لوگو با موفقیت انجام شود. ما در ادامه قصد داریم برخی از نکاتی که طراحی کنندگان لوگو باید آن دقت و توجه داشته باشند را برای شما نام ببریم.

سعی کنید که سادگی را در دستور کار خودتان قرار دهید

مورد اول که شما هنگام طراحی لوگو باید به آن دقت داشته باشید سادگی لوگو می‌باشد. درست است که در گذشته لوگو ‌ها به‌ صورت بسیار پیچیده ‌تری طراحی می‌شدند؛ اما امروزه سادگی نکته بسیار مهمی هنگام طراحی لوگو می‌باشد. اگر شما می‌خواهید که لوگو های خودتان را به ‌صورت همیشگی در ذهن کاربر خودتان ثبت کنید؛ باید سعی کنید که از لوگو های ساده‌ای که با خلاقیت طراحی شده‌اند بهره ببرید. این لوگو ها می‌توانند راحت‌تر در ذهن مخاطب شما حک شوند و می‌تواند حس خوبی را به آن‌ ها انتقال دهند. به‌ هر حال خلاقیت و سادگی همواره باعث جلب توجه بسیار زیادی می‌شود. شما می‌توانید با ترکیب این فرمول یک نتیجه‌ای شگفت‌ انگیز را به دست بیاورید.

به سلیقه جامعه هدف خود دقت داشته باشید 

مورد دیگر که شما باید حتما هنگام طراحی لوگو به آن دقت و توجه داشته باشید این است که به سلیقه جامعه هدف خود دقت کنید. هر کسب ‌و کار و هر خدمات ‌دهنده ای دارای یک جامعه هدف می‌باشد. این جامعه هدف می‌تواند به‌ عنوان جامعه هدف عام و یا جامعه هدف خاص شناخته شود. اگر جامعه هدف شما، عام می‌باشد، شما باید به‌طورکلی سلایق کلی جامعه هدف خود را در نظر داشته باشید. توجه نمایید که طراحی لوگو برای جامعه هدف عام راحت ‌تر می‌باشد زیرا این جامعه هدف در واقع تمام افراد موجود در یک جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. جامعه هدف خاص جامعه هدفی است که  که در آن تنها یک قشر، یک گروه، و یک سن از افراد مورد هدف شما می‌باشند. در این زمینه شما باید سعی کنید که سلیقه جامعه هدف خود را جدی بگیرید و مطابق با سلایق آن ‌ها به طراحی لوگو بپردازید تا هیچ‌ گونه مشکلی در این زمینه برای شما به وجود نیاید.

اهمیت رنگ را جدی بگیرید 

رنگ هنگام طراحی لوگو از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. رنگ‌ ها می‌تواند تأثیرات بسیار شگفت ‌انگیزی روی مخاطبین شما داشته باشند. اگر شما از رنگ‌ های درست برای طراحی لوگو استفاده کنید مطمئن باشید که لوگوی شما در بهترین حالت شناسانده خواهد شد. شما می‌توانید با توجه به کسب‌ و کار خودتان از رنگ‌ های مرتبط استفاده کنید‌. برای مثال اگر می‌خواهید به طراحی برای یک رستوران بپردازید رنگ های قرمز، زرد، و نارنجی گزینه‌ های بسیار عالی برای طراحی لوگو می‌باشند.

نکاتی که هنگام طراحی لوگو باید به آن‌ها دقت شود

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column centered_text=”true” column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” overlay_strength=”0.3″ column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][nectar_btn size=”jumbo” open_new_tab=”true” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” button_id=”logobut” url=”https://karoteam.com/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/” text=”سفارش طراحی لوگو” margin_top=”8″ margin_right=”8″ margin_bottom=”8″ margin_left=”8″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.