تولید محتوا یکی از شغل‌های است که کسب و کارها، به شدت به آن وابسته‌اند، به طور کلی می‌توان گفت که تولید محتوا در دنیای دیجیتال، کاملا ضروری است و باید به طور مداوم انجام گیرد.

اما تولید محتوا شکل‌های مختلفی دارد که هرکدام از این شکل‌ها، کاربرد متفاوتی دارند که در ادامه با انواع تولید محتوا آشنا خواهیم شد.

تولید محتوا متنی

محتوای متنی از انواع تولید محتوا می‌باشد. همچنین فراگیرترین نوع تولید محتوا، روش متنی است. محتوای متنی بیشتر در سایت‌ها برای ایجاد ترافیک کاربرد دارد و از مهم ترین دلایل بالا و پایین رفتن رتبه سایت است. درواقع اگر شما به دنبال محتوا برای سایت هستید، بهترین نوع محتوا که به درد شما می‌خورد، محتوای متنی است و شما باید از محتوایی که تمام اصول تولید محتوا و نگارشی در آن رعایت شده، استفاده کنید تا رتبه سایت شما بالاتر رود.

انواع تولید محتوا

تولید محتوا تصویری

محتوای تصویری، مکمل محتوای متنی است. درواقع محتوای متنی در کنار محتوای تصویری از اثر بخشی بالایی برخوردار است چراکه محتوای تصویری برای مخاطب جذاب‌تر است و می‌تواند که مطلب را گیرا و واضح‌تر به مخاطب انتقال دهد. محتوای تصویری بیشتر برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید محتوا ویدیویی

اگر شما به دنبال راهی برای معرفی کردن محصول خود به مخاطبان هستید، شاید محتوای متنی آن طور که باید نتواند ویژگی‌های محصول شما را برای مخاطبان بازگو کند؛ به همین دلیل شما می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی، نسبت به تبلیغ محصول خود و معرفی کامل آن بپردازید اما باید در نظر داشته باشید که محتوای ویدیویی باید بسیار با کیفیت و حرفه‌ای تولید شود تا نتیجه خوبی از خود نشان دهد.

کتاب الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی از محبوبیت به نسبت بیشتری از کتاب‌های کاغذی، برخوردارند و با بالا رفتن آمار استفاده از این نوع کتاب‌ها، نیازمند راهی برای تولید محتوای این کتاب‌ها هستیم. تولید محتوای کتاب الکترونیک باید به صورت کاملا برابر با اصل اثر باشد و کم و کسری نداشته باشد.

نقد و بررسی

اگر شما ادمین سایتی هستید که به بررسی محصولات مختلف می‌پردازد، باید روش تولید محتوای مناسب نقد و بررسی را بلد باشید. تولید این نوع محتوا بسیار راحت است و فقط نیاز است که شما بدون تعصب از محصولی که استفاده کرده‌اید، تعریف کنید و مزایا و معایب آن را نمایان کنید.

Lead Magnet

در بسیاری مواقع، مخاطبینی که به تازگی با سایت شما آشنا شده‌اند علاقه‌ای به نشان دادن تمام اطلاعات خود ندارند. شما می‌توانید با استفاده روش سرنخ ربا، تمامی اطلاعات مخاطبین را به دست بیاورید. به عنوان مثال شما می‌توانید با قرار دادن پیشنهاد ویژه‌ای برای فروش محصولات خود، اقدام به جمع آوری اطلاعات مخاطبین خود کنید.

موشن گرافیک

برای جذب مخاطب باید جذابیت بصری سایت ما بسیار بالا باشد و مخاطب را مجذوب خود کند. به همین خاطر بهتر است از موشن گرافیک برای زیباسازی آن کمک گرفت. موشن گرافیک همان انیمیشنی است که صدا و موسیقی برروی آن گذاشته می‌شود.

اما طراحی و انتخاب المان‌ها در موفقیت موشن گرافیک بسیار مهم است و المان‌باید هوشمندانه انتخاب و قرار داده شوند.

تولید محتوا وبینار

امروزه تعداد کسانی که از کلاس‌های آموزش آنلاین یا همان وبینار استفاده می‌کنند، بسیار زیاد شده است؛ شما می‌توانید با تولید محتوای وبینار و گذاشتن ویدیو آموزشی در سایت خود، مخاطبان زیادی جذب کنید.

تولید محتوا پادکست

با بیشتر شدن حجم کاری در سراسر دنیا، مردم زمان زیادی برای دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود ندارند. پادکست‌ها برای همین طراحی و تولید می‌شوند. پادکست همان محتوای متنی است که به صورت ویدیویی و صوتی درآمده تا استفاده از آن راحت تر باشد.

پادکست‌ها محدودیتی ندارند و در موضوعات مختلفی ضبط و تولید می‌شوند.

انواع تولید محتوا

تولید محتوا خبرنامه

با ورود به هرسایتی، شما قسمتی مبنی بر ثبت نام در خبرنامه سایت را مشاهده می‌کنید. با ثبت نام در خبرنامه، از اطلاعات تازه و مفید سایت باخبر می‌شوید. درواقع خیلی از مخاطبان سایت از خبرنامه لذت می‌برند و باعث خشنودی آنها است. پس باید از محتوای مناسب و حرفه‌ای در تولید خبرنامه استفاده کنیم تا باعث جذب مخاطب بیشتری شود.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها، بنرهای کوچکی هستند که در میان مقالات بکار گرفته می‌شوند تا با کلیک کردن برروی آن از مطالب دیگر سایت نیز بهره مند شوید. پس باید تولید محتوا این بنرهای کوچک کاملا خلاقانه باشد تا مخاطبان زیادی به آن جذب شده و وارد سایت شما شوند.

انواع تولید محتوا، بسیار است، اما در این مطلب سعی کردیم که تاثیر گذارترین و پراستفاده‌ترین روش‌ها را برای شما بازگو کنیم تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.