به طور قطع اینستاگرام، پرطرفدارترین اپلیکیشن در ایران است به طوری که روند استفاده از این برنامه در چندسال اخیر، صعودی بوده و هنوز هم با گذشت چندسال، بسیار پرطرفدار است و افراد زیادی به استفاده از آن روی می‌آورند و امروزه تبلیغات در اینستاگرام بسیار باب شده و یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است.تبلیغات در اینستاگرام

تمامی کسانی که صاحب شغلی هستند و یا درفکر ایجاد یک کسب و کار هستند، حتما در رابطه با تبلیغات در اینستاگرام فکر کرده‌اند. امروزه تبلیغات در اینستاگرام یکی از معمول‌ترین کارها برای رونق بخشیدن به کسب و کارها، به شمار می‌آید، حتی باعث بوجود آمدن تجارتی شده که پرسود است و حتی معروف‌ترین آدم‌ها مانند بازیگران یا بازیکنان فوتبال به تبلیغ کردن در اینستاگرام روی آورده‌اند.

پیش از شروع

شما باید حواستان به مخاطب و تبلیغاتی که در نظر گرفته‌اید باشد، چرا که می‌توانید با یک کلیک اشتباه، تمام سرمایه و زحمات خود را از دست بدهید و شما باید کاری کنید که بازگشت سرمایه‌ای که خرج تبلیغات می‌کنید به سرعت انجام شود. درواقع تبلیغات در اینستاگرام روش‌های مختلفی دارد باید بهترین راه را برای بهتر دیده شدن تبلیغ، انتخاب کرد. کسی که به دنبال تبلیغ از طریق اینستاگرام است، همیشه برسر چند راهی قرار می‌گیرد و با خود می‌گوید که بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام چیست؟ افزایش فالوور دردی دوا می‌کند؟

بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم، و تمرکزمان را بر سر اینکه چگونه بهترین و مناسب‌ترین راه را برای تبلیغات پیدا کنیم، بگذاریم. در اصل تمامی روش‌های تبلیغات در اینستاگرام برای شما مفیدند ولی باید آن راهی را که بیشتر به دردمان می‌خورد را پیدا کرد و حتی از نظر بودجه‌ای نیز با جیب ما متناسب باشد.

تبلیغات اینستاگرامی

همانطور که گفته، افراد بسیاری از اینستاگرام استفاده می‌کنند و همین جمعیت باعث شده، محتوایی که در اینستاگرام به خصوص توسط پیج‌های معروف، منتشر می‌شوند، توسط افراد بسیاری دیده می‌شده؛ به همین دلیل اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌های اصلی تبلیغات در ایران و جهان تبدیل شده.

تبلیغات در اینستاگرام بسیار راحت‌تر از تبلیغات در دنیای واقعی است و می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد و هزینه کمتری دارد؛ و جدا از این‌ها شما را درگیر فضای پیچیده تبلیغات در دنیای واقعی نمی‌کند و بسیار راحت و با سرعت انجام می‌شود.

برای تبلیغ چه باید کرد؟

هرکسی با هربودجه‌ای، قادر به تبلیغ در اینستاگرام است اما برای تبلیغات پربازده به سراغ پیج‌های بزرگ برویم. اما منظور از پیج‌های بزرگ چیست؟ حتما با خود میگویید که تمامی پیج‌هایی که فالوورهای زیادی دارند، پیج بزرگ محسوب می‌شوند. اما باید گفت که درست است یکی از نشانه‌های پیج بزرگ، تعداد فالوورهای آن است اما تمام ماجرا این نیست؛ درواقع پیج‌های بزرگ براساس تخصص کاری خود نیز دسته بندی می‌شوند و حتی می‌توانند تا چند میلیون نیز فالوور داشته باشند. در ادامه بهترین روش‌های تبلیغ در اینستاگرام را برای شما خواهیم گفت و اینکه چطور از افراد و پیج‌های معروف برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید.

صفحات بزرگ در اینستاگرام

حتما برای شما هم پیش آمده که با پیج‌هایی مواجه شوید که ۲۰۰K یا بیشتر فالوور دارند، همانطور که گفته شد تنها زیاد بودن فالوورها دلیل بر بزرگ بودن پیج نیست. می‌گویید چرا؟ به شما خواهم گفت؛ امروزه پیج‌هایی که فالوورهای فیک دارند کم نیستند و با خرید تعداد فالوور دلخواه خود باعث می‌شوند تا پیج گونه‌ای به چشم بیاید که در نظر شما انگاری یک پیج بزرگ است ولی شما باید زرنگ‌تر از این حرفا باشید تا این چیزا را باور نکنید. اما شما باید نکاتی را قبل از شروع کردن تبلیغ در اینستاگرام در نظر داشته باشید که در ادامه خواهم گفت.تبلیغات در اینستاگرام

فالوورهای زیاد:

در قسمت قبل هم گفته شد که تنها فالوورهای زیاد باعث بزرگ بودن پیج نیستند اما این گونه نیست که فالوور هیچ تاثیری در پیج نداشته باشد؛ منظور ما آن دسته از پیج‌هایی است که فالوورهای فیک دارند، اگر شما تبلیغ خود را به پیجی واگذار کنید که فالوورهای فیک دارد، عملا هیچ تاثیری نخواهد داشت و یا کم خواهد بود و شما فقط پول خود را هدر داده‌اید. اما من به شما می‌گویم که چگونه باید پیج‌هایی با فالوورهای فیک را شناسایی کنید تا به صورت کامل تبلیغات در اینستاگرام را یاد بگیرید.

مراحل شناسایی پیج فیک:

اولین قدم مقایسه فالوورهای پیج با تعداد لایک‌های همان پیج است، برای مثال، ما پیجی داریم که ۲۰۰ هزار نفر آن را فالو کرده‌اند ولی اینکه تعداد لایک‌های یک پست از پیج ما ۳۰۰ تا باشد، منطقی است؟

پس باید توجه داشت که تعداد فالوورها باید با تعداد لایک‌ها متناسب باشد، شما می‌توانید با ضرب کردن تعداد فالوورهای یک پیج در ۱۶%، تعداد لایک‌ها را به صورت تخمینی به دست آورید.

درواقع اگر شما تبلیغ را به این پیج واگذار کنید، تعداد کسانی که تبلیغ شما را می‌بینند، ۲۰۰ هزار نفر نیستند بلکه بسیار کمتر از آن عدد است.

جمله‌ای که الان می‌خواهم بگویم شاید باعث تعجب شما شود، ولی بعضی پیج‌ها با داشتن فالوور فیک، لایک فیک هم می‌خرند! شاید در ظاهر کار شما برای شناسایی این گونه پیج‌ها، سخت شده باشد اما راه‌حل این قضیه را توضیح خواهم داد.

برای حل این مشکل به قسمت فالوورهای پیج بروید و تمامی فالوورها را با دقت نگاه کنید، اگر بیشتر فالوورها فاقد عکس پروفایل بودند، آن پیج فیک است.

اما این انتهای ماجرا نیست و دیگر نمی‌شود چیزی را که با چشم دیده می‌شود هم قبول کرد؛ می‌گویید چرا؟ چون حتی بازدید ویدیو هم قابل خرید و سفارش است!

و بسیاری از پیج‌ها بازدید ویدیو هم برای خود می‌خرند، و تنها راهی که برای شناخت پیج‌هایی با فالوورهای فیک، رجوع به بخش کامنت‌های آن پیج است، چراکه در این دوره زمونه هرچیزی قابل خرید و سفارش است.

برای مثال ۱۰۰ عدد کامنت برای پیجی با ۲۰۰ هزار فالوور، بسیار عجیب و مشکوک است و می‌توان فهمید که یک چیزی این وسط درست نیست.

نکته:

شما باید از قبل مقدار بازدید برای تبلیغ خود را در نظر بگیرید و ببینید که چه مقدار بازدید کار شما را راه می‌اندازد، به طور مثال اگر دوست دارید که تبلیغ شما ۵۰۰۰ باز بازدید بخورد، تبلیغ را برای دیده شدن به یک پیج بزرگ ومعبتر بسپارید ولی اگر قرار است که تبلیغ خود را به یک پیج فیک بدهید، تبلیغ شما نصف کمتر تعدادی که مدنظرتان است، بازدید می‌خورد. باز تصمیم با شماست!

پیج تخصصی:

قبل از اینکه وارد بحث شویم باید بگوییم که، اصلا پیج تخصصی به چه نوع پیجی گفته می‌شود؟ باید گفت که پیج‌های بزرگ اکثرا به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، اما یعنی چه؟ پیج تخصصی به پیجی گفته می‌شود که فقط و فقط به صورت تخصصی برروی یک حیطه خاصی تمرکز کرده و در آن زمینه فعالیت می‌کند. اما سوال اصلی این است که پیج تخصصی برای ما و کسب و کارمان چه سودی دارد؟

به طور ساده‌تر باید گفت که هنگامی که پیجی در حال کار به صورت تخصصی است تمامی فالوورهای آن پیج نیز با پیج هدف مشترک دارند. به طور مثال پیجی که برای آموزش رانندگی و آشنایی با خودروهای مختلف تاسیس شده، کسانی آن را فالو می‌کنند که خود خود خودرو هستند. پس اگر شما نیز در حوزه خودرو فعالیت می‌کنید بهتر است که تبلیغ پیج خود را به یک پیج بزرگ و متخصص در زمینه خود دهید. برای مثال اگر شما دارای پیجی با مضوع خودرو هستید، تبلیغ را به پیجی واگذار می‌کنید که بزرگ است و آن هم در حوزه خودرو فعالیت می‌کند؛ در این صورت تبلیغ شما را کسانی می‌بیند که عاشقان خودرو نام دارند و این برای شما سود بزرگی است و احتمال اینکه کسانی که تبلیغ شما را می‌بینند، شما را فالو کنند بسیار است.

پیج‌های زیادی در هر حوزه‌ای در حال فعالیت هستند، و شما همه آنها را نمی‌شناسید، پس پیشنهاد می‌کنم که از کارو یک مشاوره تلفنی بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند و راه درست را به شما نشان دهند؛ مطمئن باشید پشیمون نمی‌شوید.

چگونگی تبلیغات در پیج‌های بزرگ اینستاگرام

تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری معروف‌ترین نوع تبلیغات در اینستاگرام است و در این بحث منظور من از بنر فقط و فقط عکس است، اما باید طراحی بنر به نحو احسن انجام شده باشد و گرنه تبلیغات شما حتی در بهترین پیج دنیا هم بازدهی نخواهد داشت. این نوع تبلیغ عموما به صورت ساعتی انجام می‌شود. طراحی بنر باید کاملا با تمامی ابعاد تبلیغ هماهنگ باشد و گرنه تبلیغ هم دردی از ما دوا نمی‌کند، می‌توانید از رنگ سازمانی کسب و کار خود در طراحی بنر استفاده کنید و از المان‌هایی استفاده کنید که با رنگ و تصاویر به کار رفته در بنر هماهنگی کامل داشته باشد.

 شما می‌توانید برای مشاوره در رابطه با طراحی بنر اینستاگرامی با کارو تماس بگیرید.

تبلیغات ویدئویی:

تبلیغات ویدئویی فقط در رابطه با پست‌هایی است که حاوی ویدئو می‌باشند. قیمت تبلیغ ویدئو با عکس کمی متفاوت است و نحوه محاسبه آن نیز تقاوفت جزئی دارد. به طور مثال تبلیغ ویدئویی می‌تواند ساعتی باشد و بعد از ساعت گفته شده تبلیغ پاک شود و شما در ازای ساعاتی که تبلیغ شما در پیچ بوده، هزینه بپردازید یا اینکه می‌توانید به صورت بازدیدی تبلیغ خود را شروع کنید و به طور مثال بگویید که ۲۰۰۰ بازدید مدنظر شماست و بعد از ۲۰۰۰ بازدید تبلیغ شما پاک شود و شما برای همان ۲۰۰۰ بازدید هزینه می‌پردازید. ویدئویی که می‌خواهید از آن برای تبلیغ استفاده کنید، باید به صورت کاملا حرفه‌ای فیلم برداری و ادیت شده باشد.

کارو تیم با داشتن تیم متخصص و فعال در حوزه تبلیغات اینستاگرامی، آماده مشاوره به شما برای شروع کردن تبلیغات خود، است.

تبلیغات به صورت استوری:

در این نوع تبلیغ که بیشتر مورد علاقه کسب و کارها و فروشگاه‌ها، بنر مورد نظر شما برای ۲۴ ساعت در استوری قرار می‌گیرد. این نوع تبلیغ همانطور که گفته شد برای کسانی مناسب است فروشنده هستند و قصد فروش محصولات خود را دارند و یاد فقط به دنبال بازدید گرفتن سایت خود هستند. همچنین اینستاگرام برای کسانی که تعداد فالوورهای آنها بیشتر از ۱۰هزار نفر است، قابلیت لینک مستقیم را قرار داده.

وجود لینک در اینستاگرام، بازدهی تبلیغ را بسیار بیشتر می‌کند و شخصی که تبلیغ را می‌بیند می‌تواند با بالا کشیدن صفحه به لینک موجود در تبلیغ هدایت شود؛ به طور مثال مخاطب بعد از باز شدن لینک به صفحه خرید محصول هدایت می‌شود.

تبلیغات محتوایی:

این نوع تبلیغ همانطور که از نامش پیداست، محتوا محور است و برای استفاده از این روش برای تبلیغ باید تمام انرژی صرف تولید محتوای مناسب شود. به طور کلی تصاویر مورد استفاده در این تبلیغ باید از نظر طراحی و چینش با محتوا مرتبط باشند.

برای طراحی قالب تبلیغ از رنگ‌های سازمانی شرکت یا کسب کار خود استفاده کنید و می‌توانید از برند خود در تبلیغ نیز استفاده کنید که اثر بخشی تبلیغ را چندبرابر می‌کند. همه چیز باید هماهنگ باشد و تناسب داشته باشد تا کاربری که درحال بازدید تبلیغ است، برای مدت بیشتری ماجرای تبلیغات را پیگیری کند. از نظر اینستاگرام، هرچقدر که برای دیدن یک پست تایم بیشتری سپری می‌شود، آن پست با کیفیت است.

در جملاتی که برای کپشن تبلیغ استفاده می‌کنید، دقت کنید، از هشتگ‌های معروف در کپشن استفاده کنید و از شلوغی در توضیحات بپرهیزید و سعی داشته باشید تا همه چیز در نهایت سادگی انجام شده باشد به طوری که مخاطب سردرگم نشود و به سرعت متوجه منظور تبلیغ شود.

اینفلوئنسرها:

افراد معروف دنیای واقعی، در فضای مجازی هم معروف و مورد اعتمادند، به همین علت استفاده از اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌ها برای تبلیغ در اینستاگرام، می‌تواند بسیار به سود شما باشد؛ چراکه مردم به حرف افراد معروف اعتماد دارند و برای آن ارزش قائل‌اند، پس تبلیغ شما تاثیر بسیار خوبی برای مخاطبین خواهد گذاشت. البته نباید فراموش کنید که از افراد معرفی که در حوزه شما، مشغول به کارند کمک بگیرید؛ به طور مثال اگر می‌خواهید که محصولی هنری را تبلیغ کنید، از فردی کمک بخواهید که در قسمت هنر مشغول فعالیت است و در آن زمینه اسم و رسمی هم برای خود درست کرده.

استفاده از فالوورها:

اگر پیج شما بسیار مرتب باشد و مطالب جالب و به درد بخوری در آن منتشر شده باشد، فالوورها شما با ارسال مطالب پیج شما به دوستان آشنایان خود، به صورت ناخواسته باعث تبلیغ پیج شما می‌شوند، پس همیشه سعی کنید محتوای پیج خود را به روز نگه دارید و از فالوورها خود بخواهید علاوه بر لایک، آن را برای آشنایان خود ارسال کنند یا حتی یک پست از پیج شما را استوری کنند.

به پا کردن مسابقات:

شما می‌توانید با راه‌اندازی مسابقه‌ای در رابطه با کسب و کار خود، افراد زیادی را جذب پیج خود کنید، بنه طور مثال شما می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید که برای شرکت در قرعه کشی یک عدد گوشی هوشمند، حداقل ۵ نفر را منشن کنند یا اینکه در مقابل سوالی که شما پرسیده‌اید در کامنت‌ها به آن جواب دهند و یا مسابقه می‌تواند به صورت خلاقیتی باشد و کسانی که جواب تازه و جالبی دارند برنده باشند.

با منشن شدن افراد بیشتری در روز، تعداد فالوورهای پیج شما بسیار زیاد خواهد شد، این نوع تبلیغات در اینستاگرام، به صورت هدفدار است و به عنوان تبلیغ از آن نام برده نمی‌شود.

تخفیفات مناسبتی:

اگر پیج شما فروشگاهی است و شما مشغول فروش محصولات و خدمات هستید، می‌توانید در روزهایی که مناسب‌های خاصی دارند مانند عید فطر، اقدام به فروش با پیشنهاد ویژه بکنید و قیمت‌های جدید را از طریق پست و استوری به مخاطبان خود برسانید در این صورت شما از فروش خوبی برخوردار خواهید بود و درکنار آن افراد زیادی با فالو کردن پیج شما، مخاطب شما می‌شوند.

نحوه محاسبه هزینه:

از دو روش برای محاسبه هزینه این نوع تبلیغ استفاده می‌شود که روش اول همانند تبلیغات بنری است که به صورت ساعتی انجام می‌شود و پرداخت هزینه نیز متناسب با ساعاتی است که تبلیغ نشان داده شده.

در روش دوم هزینه تبلیغات به صورت بازدیدی محاسبه می‌شود و شما باید با توجه به بازدیدهای تبلیغ خود، هزینه بپردازید. البته در این نوع تبلیغ بازدیدها به ازای هرنفر ۱ بازدید محاسبه می‌شود؛ چراکه ممکن است تبلیغ چندین بار توسط یک نفر دیده شده باشد.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که گفته شد، اینستاگرام پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران محسوب می‌شود پس این اپلیکیشن می‌تواند در برندسازی و بزاریابی بسیار سودمند باشد، به خصوص شما می‌توانید، ساعات آنلاین بودن، سن و جنسیت مخاطبان را متوجه شوید و تبلیغات خود را هدفمند کنید، تبلیغات هدفمند فقط مخصوص یک جامعه خاص است تاثیر بیشتری بر آن جامعه دارد.

تبلیغات در اینستاگرام

اولین کار برای موفق شدن در اینستاگرام جذب فالوور است چون هرچه که فالووهای شما بیشتر می‌شود، افراد بیشتری به شما اعتماد می‌کنند و همینطور پیج شما را به دوستان خود معرفی می‌کنند. اگر شما کار خود را به نحو احسن انجام دهید مخاطبان شما تبدیل به مشتریان دائمی شما خواهند شد و پیج شما را به طور رایگان به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد، پس فالوورهای شما به صورت روزانه بیشتر خواهد شد.

مانند هرکار دیگری، موفق شدن در حوزه اینستاگرام یا تبلیغات اینستاگرام، نیازمند استراتژی و برنامه کامل است، این استراتژی‌ها نیازمند یک تیم متخصص و قوی است، شما می‌توانید با اعتماد به کارو تیم و دریافت کمک و مشاوره، نظاره گر، پیشرفت کسب و کار اینستاگرامی خود باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.